Ce este un acces prin organigrama?
Aceasta este pur si simplu o metoda de a prioritiza accesul reflectand ierarhia unei intreprinderi sau al unui spatiu public si definim astfel cine si ce usa va deschide.
De asemenea, denumit „plan combinat”, accesul prin organigrama este necesar in special pentru locuintele cu apartamente, spatiile de birouri, institutiile si, eventual, pentru casele unifamiliale in care o singura cheie deschide toate usile. O organigrama poate fi mai mult sau mai putin complexa in functie de nivelul de securitate dorit. Astfel, in functie de tipurile de acces, exista trei tipuri de organigrama: deschidere centrala, trecere generala si trecere generala / trecere partiala cu sau fara optiune de interferenta.
Cum se alege accesul prin organigrama?
Pentru a alege o organigrama de acces, trebuie sa selectati nivelul de securitate si accesibilitate pe care doriti sa il acordati utilizatorilor cladirii. Este necesar sa se defineasca cine va avea acces la ce: acces complet, acces partial, acces individual cu zone comune accesibile tuturor etc.
Deschiderea centrala
Cu acest tip de organigrama, adesea utilizata in cladirile de apartamente, fiecare apartament are o incuietoare unica, dar aceeasi cheie poate fi folosita si pentru a bloca si debloca usile catre zonele comune. Astfel, cu cheia unui apartament, un rezident va avea acces si la usa din fata a cladirii, la sala de gunoi si la pivnita cu aceeasi cheie.
Trecerea generala
Tasta generala de trecere poate fi utilizata pentru a deschide diferite incuietori, fiecare cu propriul set de chei. Acest tip de organigrama permite accesul oamenilor doar pentru partea care ii priveste, motiv pentru care este adesea utilizata in birouri. Daca luam acest exemplu, angajatii vor avea fiecare cheia biroului lor, fara sa poata deschide biroul colegilor, dar seful va avea cheia de trecere care ii va permite sa deschida toate birourile.
Trecerea generala / Trecerea partiala simpla
Dintre toate configuratiile dintr-o diagrama de flux, aceasta este de departe cea mai complexa. Utilizat pe scara larga in locuri publice, cum ar fi scoli, spitale, hoteluri sau in orase. Combina cheia de trecere si cheile de trecere partiale. Intr-adevar, unii utilizatori vor avea acces la intreaga unitate, in timp ce altora li se va permite doar sa deschida anumite zone, care vor fi diferite de la un utilizator la altul.
Luati exemplul unui spital: directorul unitatii va putea deschide toate usile fara exceptie, la fel ca si adjunctul sau. Managerii departamentului vor putea accesa biroul lor si al angajatilor din departamentul lor. In cele din urma, angajatii de service vor avea acces doar la propriul birou.
Trecerea generala / trecerea partiala cu interferenta
Acest tip de diagrama poate fi completat cu o optiune: interferenta. Asa numita trecere generala / trecere partiala cu interferente, este chiar mai complexa si se realizeaza numai folosind software de calculator. Aceasta optiune este adaugata in statiuni sau industrie.
De data aceasta, sa luam exemplul unei companii industriale. Seful va avea acces deplin la sediul sau. Sefii de serviciu vor avea acces la birourile lor si la cele ale subordonatilor lor. Vor avea acces la biroul lor. Functia de interferenta vine aici: daca doi sau mai multi sefi de departamente lucreaza la acelasi proiect, vor avea nevoie de acces la biroul asociatilor lor si al subordonatilor lor.
Aceste ultime doua tipuri de organigrama, mult mai complexe decat primele doua, necesita stabilirea unei ierarhii clare si detaliate, care sa asigure orice acces suplimentar in caz de recrutare, vizite ale clientilor etc.
Foarte practic, organigrama cheii face posibila reducerea numarului de brelocuri pentru a avea acces la toate piesele necesare folosind o singura cheie. Mult mai usor de gestionat decat mai multe chei, acest tip de configuratie este esential in locuinte colective, hoteluri, companii mari si institutii comunitare.
Daca aveti nevoie de o oferta personalizata pentru crearea unei organigrame, nu ezitati sa ne contactati pe office@fernand.ro.
Facem treaba!